דלג לכותרת התחתונה
משלוח חינם* ברכישה מעל 800 ש"ח
  • משלוח חינם* ברכישה מעל 800 ש"ח
טלפון שירות ומכירות - 072-3933313

מברגת אימפקט או מברגת קלאץ’ – מה כדאי לך לבחור?

אם אתם נגרים, שיפוצניקים, טכנאים או חובבי DIY, בוודאי נתקלתם במושגים “מברגת אימפקט” ו-“מברגת קלאץ” (מכונה לעתים מברגה/מקדחה). אם עדיין אין לכם מברגה ואתם מתכננים לרכוש אחת חדשה ותהיתם מה ההבדל בין מברגת אימפקט וקלאץ’ ולאיזה שימוש מתאימה כל אחת מהמברגות, הכנו עבורכם סיכום מתמצת.

מברגה נטענת היא אחד הכלים הכי שימושיים שיש. זה לא משנה אם אתם בעלי מקצוע או רק מרכיבים שידה מדי פעם. אתם חייבים שתהיה לכם מברגה איכותית בארגז הכלים. במהלך תהליך רכישת המברגה, שמעתם ככל הנראה את המושג “מברגת אימפקט”. אם תהיתם מה ההבדל בינה לבין מברגת קלאץ’ (מברגה “רגילה”), ומה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן, הכתבה הזו עבורכם.

מברגת קלאץ’

מברגת קלאץ’ היא מברגה הכוללת מנוע שמסובב את המקדח או ראש ההברגה דרך “גיר” המורכב מגלגלי שיניים. אחד מהכינויים הנפוצים שלה הוא “מברגה/מקדחה”. מברגות אלו כוללות גם מנגנון קלאץ’, אשר כולל מערכת גלגלי שיניים בעלי יחסי המרה.

בעת העבודה עם המברגה, גלגלי השיניים של מנגנון הקלאץ’ מסתובבים בהתאם לוויסות מנגנון הפיתול. ויסות זה (אשר נקבע באמצעות המשתמש) מתבצע באמצעות ווסת טורק המאפשר לבחור את רמת כח הסגירה עד לרמה המרבית, שמעבר לה הקלאץ’ יחליק והמברגה תפסיק לסובב את הבורג.

כאשר צריך לבצע קידוחים ניתן לנעול את הקלאץ’ על מצב מקדחה לקבלת כח סגירה מרבי. בנוסף, במברגות קלאץ’ יש פוטר אוטומטי, שהינו וורסטילי מאוד. הוא מאפשר שימוש במקדחים עגולים, בביטים להברגה, ראשי שיוף או מברשות ברזל עגולות

למבחר מברגות קלאץ >>

מברגת אימפקט

מברגת אימפקט פועלת בצורה שונה ממברגת קלאץ’. מברגות האימפקט הן פיתוח יחסית חדש הכולל מנגנון מיוחד עם פטיש פנימי. מברגת אימפקט פועלת כמו מברגה רגילה כל עוד היא אינה נתקלת בהתנגדות.

כאשר המברגה נתקלת בהתנגדות גבוהה, מנגנון הפטיש נכנס לפעולה. במקום סיבוב רציף, מקבלים רצף של מכות סיבוביות קצרות, בעלות כח מתפרץ. בעזרת מנגנון זה יכולה מברגת אימפקט להשיג כח סגירה גדול יותר מאשר מברגת קלאץ’. לעיתים אף פי שניים או שלושה.

בניגוד למברגת קלאץ’, במברגות אימפקט נעשה שימוש בראש משושה (ביטים). הסיבה לכך היא כח הסגירה העצום, שהינו פחות וורסטילי אבל מונע החלקה של הביט.

למגוון מברגות אימפקט >>

יתרונות וחסרונות

מברגת אימפקט מספקת כח הברגה רב. דבר זה מהווה יתרון בעת ביצוע עבודות הדורשות מומנט רב כגון סגירת ברגים קודחים במתכת. בנוסף לכך, ראש האימפקט גם מספק כח בכיוון ההברגה. דבר שלא דורש לחיצה בחוזקה על המברגה כדי שהבורג יחדור אל החומר, מה שהופך הברגת ברגים לתוך מתכת או עץ לקלה ומהירה יותר.

בשימוש במברגת קלאץ’ אנו משיגים דיוק רב יותר. דיוק זה מושג באמצעות ווסת הטורק המאפשר לנו לווסת את עוצמת הפיתול. דבר המאפשר לנו להשיג יש דיוק גדול יותר בעבודה היות שהיא מספקת פחות כח מוחלט, אבל היא מספקת את הכח בצורה קבועה, חלקה ועדינה יותר.

מעבר לכך שמנגנון הקלאץ’ מאפשר לווסת בצורה מדויקת את כח ההברגה, כך שהסכנה להחדיר את ראש הבורג עמוק או “למחוק” אותו אל תוך החומר קטנה יותר. מברגת קלאץ’ מתאימה יותר לביצוע קידוחים גם בגלל הראש שתואם למקדחים עגולים מהסוג הנפוץ, וגם עקב העובדה שהיא לא נוקשת בעת מאמץ, מה שמאפשר שמירה על חיי המקדח ואפילו קידוח יותר מהיר.

אז איזו מברגה כדאי לבחור?

ראשית יש לבחון מה השימוש העיקרי שלך על מנת לבחור את המברגה המתאימה לך. אם אתה בעל מקצוע שצריך כלי חזק בעל יכולת התמודדות עם עוצמות גבוהות / ברגים ארוכים, אנו ממליצים לבחור במברגת אימפקט, שתהפוך את חייך לקלים יותר ואת עבודתך למהירה יותר.

מי שלא נזקק לכח הברגה גדול ומבקש גם לקדוח עם המברגה (כמובן בהתאמה לחומר), עובד בעיקר עם ברגים עדינים ורוצה כלי וורסטילי יותר, טוב יעשה אם יבחר במברגה המסורתית. הפתרון האידיאלי הוא לקנות סט מברגות אימפקט וקלאץ’, המשתמשות באותו סוג סוללות ומטען.

לכל המברגות של אלמוג ציוד טכני לחצו כאן >>

דילוג לתוכן