דלג לכותרת התחתונה
משלוח חינם* ברכישה מעל 800 ש"ח
  • משלוח חינם* ברכישה מעל 800 ש"ח
טלפון שירות ומכירות - 072-3933313

מדריך רכישה – איך לבחור גריל גז איכותי

החלטתם להשתדרג. מנגל פחמים OUT גריל גז IN. מזל טוב. עכשיו אתם עומדים בפני הבחירה איזה גריל גז לקנות? איך לבחור גריל גז מבין המגוון העצום המוצע למכירה? צוות המומחים של אלמוג הכין עבורכם מדריך רכישה איך לבחור גריל גז איכותי.

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית ברכישת גריל גז והעדפה ברורה שלו על פני מנגל פחמים מאובק. לפני שאתם מבצעים את הרכישה, חשוב לתת את הדעת על מספר נתונים אשר יסייעו לכם לדעת איך לבחור גריל גז אשר יתאים לכם.

זול? יקר? אולי כדאי לשים את הדגש על האיכות

אצלנו באלמוג ציוד טכני המחירים של גרילי הגז נעים מכמה מאות שקלים לגריל גז נייד פשוט ביותר ומגיע עד לכמה אלפי ש"ח למטבח חוץ יוקרתי ברמת האיכות והגימור הגבוהה ביותר. הבחירה הנכונה ביותר היא להגדיר תקציב מקסימום המיועד לרכישת גריל גז כאשר את הדגש העיקרי מומלץ לשים על איכות החומרים מהם בנוי הגריל. מבערים איכותיים המהווים את “המנוע” של הגרילר אמורים להחזיק למשך שנים רבות. גריל גז העשוי יציקת מתכת נהנה מעמידות לאורך זמן. רשת יציקת ברזל תפזר את חום הצלייה באופן שווה יותר וכמובן תהיה עמידה יותר ממתכת זולה מצופה אמייל.

מערכת ניקוז השומנים וקלות ניקוי הגריל מהווים אף הם פרמטר חשוב בעת הבחירה בגריל גז חדש. מערכת ניקוז איכותית של שומנים תאפשר לכם להיפטר מהשומן המיותר אשר עלול להידלק ולגרום למזון הנצלה להישרף. מכיוון שתחזוקה נאותה תשמור על אריכות ימים של הגריל, מומלץ לוודא שניתן לנקות את הגריל בקלות.

עוצמת הצלייה BTU

אחד הנתונים החשובים הוא עוצמת הצלייה. את העוצמה מגדירים ביחידות BTU (ראשי תיבות של British Thermal Unit – "יחידות תרמיות בריטיות"). מומלץ לרכוש גריל גז אשר עוצמת ה-BTU עומדת על כ-12,000 BTU לכל מבער. כלומר, במידה ומדובר בגריל גז בעל 4 מבערים העוצמה הכוללת צריכה לעמוד על לפחות 48,000 BTU עבור כל המבערים. יש לדעת שלעיתים מוסיפים בחישוב גם את עוצמת ה-BTU של כירת הצד (במידה וקיימת). לכן מומלץ לברר זאת מול המוכר.

אביזרים נלווים

כמו כמעט כל מוצר, גם לגריל הגז יש מוצרים נלווים אשר עשויים לעשות את ההבדל. כיסוי איכותי, עמיד במים ובקרינה יסייע לכם לשמור על הגריל לאורך שנים רבות. מברשת ניקוי תשמור על רשת נקיה. סט כלים איכותי ועמיד יאפשר לכם “לנהל” את המזון הנצלה באופן יעיל. רשת אלמוג מציעה מגוון רחב של אביזרים למנגל ולגריל.

2 מבערים? אולי 3? ומה אם יש מבצע על 4 מבערים? הגודל כן קובע!

ככל שיש יותר מבערים, כך שטח הצלייה גדול יותר וכך גם גודל הגריל כולו. זהו נתון חשוב שיש לקחת בחשבון בעת שבוחרים בגריל גז חדש. אם אתם מתכננים להתקין את הגריל במרפסת שמש קטנה וקהל האורחים צפוי לעמוד על עד 10 אורחים, גריל גז בעל 2 מבערים אמור לעשות את העבודה. אם מדובר בגריל המיועד לעמוד במרפסת גג גדולה או בגינה או במקרה שאתם צפויים לארח כמות של 10-30 אורחים, גריל גז בעל 3 או 4 מבערים יספק את הביצועים הנדרשים.

ואחריות חבר, מה עם האחריות?

חשוב לדעת שכל גריל גז המשווק בישראל הוא בעל תו תקן מטעם מכון התקנים הישראלי. אך כמו בכל מוצר אחר, כך גם בגריל גז – כאשר קיימת אחריות ארוכה הדבר מצביע על ביטחון של היצרן בטיב ואיכות המוצר ועל כן הוא מעניק לגריל אחריות ארוכה. לכן זהו אחד הפרמטרים שבהחלט יש לשים אליהם לב.

הגריל הגיע, מה עושים עכשיו?

קיבלתם את הגריל הביתה ועכשיו צריך להתקין אותו. מכיוון שמדובר בגריל גז, חשוב שטכנאי גז יחבר אותו למערכת הגז. אין זה משנה אם מדובר בחיבור לבלון גז נייד או למערכת הגז הביתית. זהו גם החוק. לרוב גם הפעלת האחריות תלויה בכך שאת ההתקנה ביצע טכנאי גז מורשה. מכיוון שלעתים צינור הגז חשוף לקרינת השמש, מומלץ לכסות אותו. כמו כן, כדאי לבצע מעת לעת בדיקה תקופתית לשלמות הצינור ולוודא שלא נוצרו בו קרעים או סדקים אשר עשויים להוביל לדליפת גז מסוכנת.

בסיום השימוש בגריל, מומלץ לנקות אותו משיירי שומן ולכלוך. הניקיון יאפשר לשמור על גריל תקין לאורך זמן. שימוש בחומרים כימיים חזקים עשוי לפגוע בפעולה תקינה של הגריל. מומלץ להשתמש בנוזל כלים ומים אשר יסירו את השומן והלכלוך מבלי לגרום נזק.

לצפייה במגוון גרילי הגז שלנו לחצו כאן >>

דילוג לתוכן