דלג לכותרת התחתונה
משלוח חינם* ברכישה מעל 800 ש"ח
  • משלוח חינם* ברכישה מעל 800 ש"ח
טלפון שירות ומכירות - 072-3933313

טיפים מנצחים לצליית בשר

מומחי האש והמנגל של אלמוג ישבו ביחד וייצרו עבורכם רשימה עם טיפים מנצחים למנגל.

הכנות

  1. הפשירו את הבשר: הוציאו אותו מהמקרר כשעה וחצי-שעתיים לפני תחילת הצלייה. אם הבשר קפוא, הפשירו אותו במקרר – וכך תשמרו על מרקמו בצורה טובה יותר.
  2. תבלנו את הבשר: מלח שחור ומלח ים גרוס מומלצים לתיבול בשר אדום לפני ובזמן הצלייה. הודו ועוף מומלץ להשרות במרינדה.
  3. ניקיון הרשת: נקו את הרשת עם מברשת פלדה ושמנו אותה עם חצי בצל טבול בשמן רגיל. מומלץ להשתמש ברשת עבה ממברזל, האוגרת חום רב ומעבירה אותו לבשר.
  4. מתי להדליק את הגחלים: הדליקו את המנגל כשעה לפני שאתם מתכננים להתחיל לצלות עליו בשר. הקפידו שהגחלים יהיו בצבע אדום, ללא להבות, כדי שלא יחרכו את הבשר.

בזמן הצלייה

  1. הקפידו על מידת העשייה: שאלו את הסועדים באיזה מידת עשייה הם רוצים את הנתחים שלהם: Rare, medium או well done והשאירו את הנתחים על האש בהתאם לכך.הפכו את הסטייק רק לאחר שתראו בחלקו העליון אדמומיות וטיפות קטנטנות. ככל שהטיפות רבות, רמת העשייה מתקרבת ל- Well Done. כמובן – לאחר שצליתם צד אחד, הפכו את הסטייק לצד השני.
  2. הפוך, גוטה, הפוך: המתינו כמה דקות לפני הפיכת הבשר. ומכל מקום, לא כדאי להפוך את הבשר יותר מפעמיים, שכן הדבר פוגע בעסיסיות.
  3. עיקרון המים: במידה והלהבה פורצת, השפריצו מעט מים על האש כדי שלא תשרוף את הבשר.
  4. שמרו מרחק: התקרבו והתרחקו מהגחלים לפי גודל הנתח ומידת העשייה. במידה והנתח עבה, שמרו על מרחק של 20 ס"מ מהגחלים. אם הוא דק – צלו אותו קרוב אליהם ככל הניתן.

לאחר הצלייה

  1. לאחר סיום הצלייה: מומלץ להשאיר את הרשת על האש כך ששאריות השומן יישרפו ויהיה קל לנקות אותה.
    בהצלחה!

נשמח לייעץ ולסייע לכם בכל הנדרש!

דילוג לתוכן